دادپویان حامی

موسسه حقوقی دادپویان حامی - مشاوره حقوقی و وکالت انواع دعاوی

دادپویان حامی

موسسه حقوقی دادپویان حامی - مشاوره حقوقی و وکالت انواع دعاوی

دادپویان حامی

موسسه حقوقی بین المللی دادپویان حامی با سابقه ای درخشان و بیش از چندین سال فعالیت در زمینه مشاوره و مدیریت حقوقی شرکتهای داخلی و بین المللی، با عنایت خداوند متعال و بهره گیری از پیشرفته ترین سیستم های مدیریتی و همچنین استفاده از علم و تخصص و تجربه بیش از چهل نفر از حقوقدانان و کارشناسان خبره و فعال به عنوان مشاور و مدیر حقوقی مورد توجه دستگاه های اجرایی، دولتی و خصوصی قرار گرفته و اعتقاد دارد در سایه بهره مندی از تجارب مدیران، کارشناسان و مشاوران خبره و کارآزموده می تواند با ارائه خدمات تخصصی حقوقی و حضوری اثربخش در کنار فعالان عمرانی، اقتصادی و بازرگانی داشته باشد.

  • ۰
  • ۰

کمیسیون ماده 5 شهرداری

کمیسیون ماده 5 شهرداری موظف به بررسی و تصویب طرح های تفضیلی شهری و تغییرات آن می باشد. در صورتی که تغییرات نقشه های تفضیلی در اساس طرح های تفضیلی کوثر باشد، این موضوع می بایست به تایید شورای عالی شهرسازی برسد، همچنین بررسی تغییرات کاربری املاک واقع در محدوده شهری نیز از وظایف این کمیسیون می باشد.

این کمیسیون شامل استاندار به عنوان ریاست کمیسیون، شهرداری ذی ربط، نماینده وزارت راه و شهرسازی، نماینده وزارت جهاد کشاورزی، نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، رئیس شورای اسلامی شهر ذی ربط و نماینده نظام مهندسی استان بدون آنکه حق رای داشته باشد، تشکیل می گردد.

در استان تهران، کمیسیون با حضور وزیر مسکن و شهرسازی، وزیر نیرو، سرپرست حفاظت محیط زیست و شهردار تهران یا نماینده تام الاختیار و رئیس شورای شهر تهران تشکیل می گردد.

در تمامی استان های کشور به جزء استان تهران، جلسات کمیسیون ماده 5 با حضور رئیس و دبیر و 3 نفر از اعضا رسمیت می یابد. رای صادره از کمیسیون ماده 5 در صورتی معتبر است که 4 نفر از اعضا با تصمیمات و مصوبات موافقت نماید. در استان تهران، جلسات کمیسیون با اکثریت رسمیت یافته و چنانچه 4 نفر از اعضاء با تصمیمات کمیسیون موافقت نمایند، رای صادر شده معتبر می باشد.

شهرداری وظیفه تهیه پیش نویس طرح های تفضیلی و تغییرات احتمالی آن را بر عهده دارد، همچنین موظف می باشد تا تغییرات احتمالی را همراه مستندات مورد نیاز به صورت کتبی به کمیسیون ماده 5 ارسال نماید. کمیسیون ماده 5 موظف به بررسی موضوع می باشد.

چنانچه در اجرای طرح های جامع و تفضیلی، ابهام، اشکال و اختلاف نظر رخ دهد، شورای عالی شهرسازی مرجع رسیدگی به اختلافات می باشد. نظر شورای عالی شهرسازی قطعی و لازم الاجرا می باشد.

 

  • ۰۰/۱۰/۱۳
  • www.hamipeyman.com گروه حامی پیمان

کمیسیون ماده 5 شهرداری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی